OT-SKOT

15. února 2009 v 15:55 | Sgt.Diler |  Technika
Obrněný transportér OT-64 (SKOT je zkratka slov: Střední Kolový Obrněný Transportér či Średni Kołowy Opancerzony Transporter) byl společný československo-polský projekt obojživelného obrněného transportéru, který patřil v době svého vzniku ke světové špičce. První práce na vývoji začala roku 1959, v tomtéž roce byl postaven první prototyp, který dostal název SKOT. První zkušební série byla vyrobena roku 1961 a do armád obou spolupracujících států byl stroj zařazen roku 1964. Výroba probíhala v Polsku, přičemž řada komponentů (například motor Tatra a převodovka Praga) byla dodávána z Československa.
Transportér měl pohon všech osmi kol, centrální huštění pneumatik, dvě řiditelné přední nápravy a další moderní agregáty. Výzbroj tvořil 14,5mm velkorážní kulomet KPVT se spřaženým kulometem SGMT ráže 7,62 mm, nebo 12,7 mm protiletadlový kulomet NSV a 7,62 mm kulomet PKT. Dodnes se užívá v zahraničních misích většinou jako zdravotní verze. Další uživatelé: Alžírsko, Kambodža, Indie, Irák, Libye, Maroko, Sierra Leone, Súdán, Sýrie, Tanzanie, Uganda, Uruguay. Dva stroje, upravené na hasičská vozidla, mají civilní uživatele.

SKOT - OT-64
OT - 64
Základní charakteristika
Posádka2 osoby
Délka7,45 m
Šířka2,5 m
Výška2,7 m
Hmotnost13 t
Pancéřování a výzbroj
Pancéřování
Hlavní zbraň1x velkorážní kulomet KPVT ráže 14,5 mm nebo kulomet NSV ráže 12,7 mm
Sekundární zbraně1x SGMT ráže 7,62 mm nebo kulomet PKT
Pohon a pohyb
PohonTatra T-928-14, vznětový, vzduchem chlazený
180 hp
Odpružení
Max. rychlost100 km/h na silnici, 10 km/h ve vodě
Poměr výkon/hmotnost
Dojezd740 km


















































































(wikipedie)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Aktuální články

Reklama